de senaste veckorna

huruvida jag försöker sammanfatta 2013 eller ej återstår att se, jag börjar med att sammanfatta de senaste veckorna - slutet av året.

snö har vi inte sett skymten av denna vinter, sällan har jag känt en sådan frustration över vädret. ingen riktig julkänsla alls infann sig och jag ville ju att våra gäster skulle få uppleva en riktig vit, svensk jul.

för just det, vi har gäster. N och L är här från Kroatien. de kom den 19 december och åker hem igen på lördag, 4 januari. de har upplevt skridskoåkning i kungsan, julmarknad och promenad i gamla stan, lite shopping, Ikea, en tur till landet samt en hel del häng, både hemma hos oss och i Tyresö hos V's föräldrar. kul och trevligt umgänge! även om det blir lite skönt att återgå till vardagen igen när de åker hem... att bo 4 personer på 56kvm blir lite påfrestande efter två veckor..

julen då? ingen höjdarjul. saknade julkänsla och det hela passerade till min stora besvikelse ganska obemärkt. vi firade med farmor o farfar, R-M, S, K och moster hemma hos mamma och pappa. länge var det oklart om farmor skulle orka med, men hon var där hos oss, något som vi alla uppskattade, även om knappt ett spår av farmor såsom jag känner henne fanns där. hon är dålig nu, älskade farmor. läkaren gav henne max två veckor till idag. en sorgsen start på ett nytt år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0